sponsor

Monday 8 July 2013

CARA PENGGUNAAN TABLET - 23 CREATIVE CARA MENGGUNAKAN TABLET HARI INI

CARA PENGGUNAAN TABLET - 23 CREATIVE CARA MENGGUNAKAN TABLET HARI INI

Seperti teknologi terus maju, kita akan melihat lebih banyak teknologi yang muncul di pasaran. Penggunaan tablet semakin meningkat, tablet yang digunakan dalam perniagaan, penjagaan kesihatan, pendidikan, komunikasi, di sekolah, di hotel-hotel dan dalam industri hiburan. Tablet langsing dalam saiz yang menjadikan mereka mudah untuk digunakan dan menjalankan, mereka mempunyai hampir setiap ciri komputer riba biasa akan mempunyai, walaupun beberapa tugas mewah tidak boleh dilakukan ke atas tablet.

Hari ini, kita mempunyai lebih daripada satu jenis tablet; syarikat teknologi besar seperti Apple, Amazon, Google, Samsung, dan Microsoft telah melabur jumlah wang yang besar untuk mewujudkan tablet canggih. Walau bagaimanapun, tablet telah gagal untuk menggantikan komputer riba semata-mata kerana kebanyakan orang melihat mereka sebagai alat kipas, tidak semua orang boleh menggunakannya. Tablet biasa digunakan oleh ahli perniagaan, pelajar, guru dan pakar-pakar penjagaan kesihatan.



Hari ini saya telah mengumpulkan beberapa mata terperinci mengenai cara untuk menggunakan tablet.


PENGGUNAAN tablet DALAM PERNIAGAAN:

'' Sejak tablet langsing dalam saiz, ahli perniagaan ramai yang telah mendapati mereka yang berguna, kerana ia membolehkan mereka meneruskan kerja mereka semasa dalam perjalanan. '' Menggunakan mata yang disenaraikan di bawah untuk mempelajari bagaimana untuk menggunakan tablet dalam perniagaan.

1. Dokumen-dokumen pada komputer pejabat anda: Anda tidak perlu tersekat kerana anda meninggalkan semua dokumen perniagaan anda di meja pejabat anda. Hanya menggunakan tablet anda dan Perisian Desktop OnLive untuk tablet untuk mendapatkan akses kepada desktop pejabat anda, komputer dalam talian adalah satu permohonan untuk tablet yang mewujudkan laluan antara tablet dan komputer anda, maka ia akan memberi anda kebebasan bekerja dari mana-mana, anda boleh dengan mudah mengakses fail anda kuasa mata, dokumen perkataan, lembaran cemerlang dan banyak lagi. Anda juga boleh berada dalam kedudukan untuk mengedit dokumen-dokumen ini jauh dan menyelamatkan mereka dalam awan atau pada desktop anda dengan menggunakan tablet.


2. Memperbaiki perkhidmatan penjagaan pelanggan anda: Sebagai pemilik perniagaan kecil, anda boleh menggunakan tablet untuk berkomunikasi dan bertindak balas terhadap keperluan pelanggan anda. Oleh kerana kebanyakan perniagaan kecil telah meletakkan diri mereka dalam talian menggunakan laman web syarikat, pelanggan menghantar permintaan dan pertanyaan melalui laman web ini. Ia adalah sangat penting untuk bertindak balas kepada pertanyaan pada masanya. Sejak tablet adalah mudah alih, anda boleh membalas pelanggan anda semasa di mana sahaja, tindak balas cepat membuat pelanggan berasa dijaga dan ini akan meningkat ke atas royalti mereka terhadap perniagaan anda. Jika perniagaan anda menggunakan rangkaian media sosial seperti facebook untuk berinteraksi dengan pengguna yang disasarkan, anda boleh menggunakan tablet anda untuk berinteraksi dengan pengikut perniagaan anda.


3. Edit dan draf dokumen-dokumen perniagaan: Anda boleh menggunakan tablet untuk menyunting dan menggubal dokumen-dokumen perniagaan. Ramai orang mengadu bahawa menaip pada tablet tidak mudah, kerana kebanyakan mereka tidak digunakan untuk menaip dengan skrin sentuh, jadi jika anda berada di kalangan orang-orang, anda boleh dengan mudah menyambung papan kekunci tanpa wayar untuk tablet anda. Cara terbaik untuk menggunakan tablet untuk mengedit dan membuat dokumen adalah dengan menggunakan stand tablet. Satu pendirian tablet akan mengadakan tablet anda teguh di atas meja atau mana-mana permukaan lain, jadi anda hanya akan menyambung papan kekunci tanpa wayar untuk tablet anda dan mula menyunting atau membuat dokumen perniagaan yang baru.


4. Tujuan Sidang video: Tablet memudahkan cara kita berkomunikasi, anda tidak perlu bimbang tentang semakin lewat untuk mesyuarat perniagaan, sebagai pemilik perniagaan, anda akan mempunyai lebih kebebasan dengan menggunakan tablet untuk menjalankan mesyuarat perniagaan, anda boleh menggunakan video alat persidangan seperti SKYPE, untuk berkomunikasi dengan pasukan anda atau rakan kongsi perniagaan. Ini fleksibiliti dalam komunikasi akan memberikan anda lebih banyak ruang dan masa untuk menghadiri untuk tugas-tugas perniagaan yang lain. Semua tablet mempunyai terbina dalam web cam, jadi anda tidak perlu untuk membeli luar web-cam, anda hanya perlu lakukan adalah untuk memasang SKYPE atau mana-mana alat sidang video yang lain, pastikan bahawa ciri web cam anda diaktifkan.


5. Persembahan Mobile: Sebagai orang perniagaan, anda perlu berjalan dengan demo projek atau perkhidmatan anda, jadi, hanya dalam kes anda bertemu pelanggan yang berpotensi, anda akan perlu untuk membentangkan kerja anda kepada mereka, tablet boleh digunakan sebagai persembahan bimbit alat, pemilik perniagaan kecil seperti pereka laman web, pengaturcara perisian, pereka, dan banyak lagi, cari di tablet yang sangat berguna, kerana mereka menggunakan mereka untuk mempamerkan karya mereka kepada pelanggan yang berpotensi. Ini demo juga boleh digunakan semasa proses pemasaran perniagaan kecil anda. Anda boleh menggunakan aplikasi kuasa-mata untuk membuat persembahan perniagaan yang berkuasa yang anda boleh berkongsi dengan pasukan lain menggunakan aplikasi perkongsian skrin seperti SKYPE.


6. Mengatur kerja anda: Anda boleh menggunakan tablet untuk mengatur tugas-tugas perniagaan anda. Sebagai contoh, anda boleh menggunakan melantik App penjadualan untuk menjadikan tablet anda ke mesin penjadualan pelantikan, jika anda menggunakan tablet iPad, i mengesyorkan perisian Pelantikan-campur, ini adalah pelantikan perisian penjadualan dalam talian yang boleh dijalankan pada iPad anda dan ia akan membantu anda menjalankan perniagaan anda dengan lancar. Anda juga boleh menggunakan alat-alat lain seperti lembaran Microsoft excel untuk menyusun data kewangan anda memaklumkan meja dan kunci.


PENGGUNAAN tablet DALAM KESIHATAN:

'' Saya sentiasa mengadakan perbincangan dengan rakan-rakan saya tentang bagaimana teknologi telah mengubah sektor penjagaan kesihatan, dan tablet sentiasa menegaskan sebagai alat yang paling digunakan baru dalam sektor penjagaan kesihatan.'' Di bawah ini saya telah menyenaraikan beberapa perkara tentang bagaimana untuk menggunakan tablet dalam penjagaan kesihatan?

7. Maklumat Penjagaan Pesakit: Banyak pakar-pakar penjagaan kesihatan menggunakan tablet untuk menyimpan maklumat mengenai pesakit mereka. Hari ini kita mempunyai aplikasi awan penyimpanan data seperti Dropbox.com yang boleh menyulitkan dan menyimpan data ini dengan selamat, jadi pakar penjagaan kesihatan, dengan mudah boleh mengakses maklumat pesakit disimpan pada pelayan awan menggunakan tablet. Juga tablet mempunyai ruang simpanan yang besar, kebanyakan mereka mempunyai lebih daripada 65GB ruang simpanan, dan ini adalah ruang yang cukup untuk menyimpan maklumat pesakit yang boleh diubah pada bila-bila masa untuk mengesan sejarah pesakit.


8. Simpan Imej Diagnostik: Tablet telah terbina dalam kamera yang boleh digunakan untuk mengambil imej diagnostik, mereka juga mempunyai ruang simpanan yang besar yang boleh digunakan untuk menyimpan imej diagnostik menembak oleh komputer. Imej-imej yang digunakan oleh pakar penjagaan kesihatan apabila merawat pesakit. Seorang doktor akan sentiasa merujuk kepada imej-imej ini untuk memantau kemajuan pesakit mereka. Pakar-pakar penjagaan kesihatan boleh menggunakan perisian rekod perubatan elektronik pada tablet mereka, satu contoh yang baik adalah Bilik Menunggu Penyelesaian perisian EMR yang doktor boleh gunakan untuk menguruskan jadual pesakit dan pelantikan.


9. Rujukan Perubatan: Sejak tablet boleh mengakses internet tanpa wayar, pakar penjagaan kesihatan boleh menggunakan mereka untuk membuat penyelidikan mengenai pelbagai topik perubatan, mereka juga boleh menggunakan mereka untuk berkomunikasi dengan lain-lain pakar penjagaan kesihatan dan berkongsi pengetahuan mengenai cabaran perubatan yang khusus menggunakan platform sembang video seperti SKYPE.


PENGGUNAAN tablet DALAM PENDIDIKAN:

'' Tablet telah menjadi teknologi pendidikan penting; kedua-dua pelajar dan guru-guru menggunakan tablet untuk meningkatkan pembelajaran dan persekitaran pengajaran, tablet menggantikan buku teks bercetak, kerana kebanyakan pelajar lebih suka buku-buku digital kerana mereka semua boleh muat di dalam satu tablet tunggal'' The. penggunaan tablet di dalam kelas semakin meningkat, dan di bawah saya telah menyenaraikan beberapa perkara terperinci mengenai bagaimana untuk menggunakan tablet di dalam kelas.



10. Nota Kelas: Pelajar boleh mengambil nota kelas menggunakan tablet. Tablet yang paling popular untuk pelajar adalah iPad, reka bentuk yang licin dan skrin sentuh menjadikannya kipas untuk digunakan dalam bilik darjah. Pelajar juga boleh menggunakan aplikasi rakaman kuliah seperti SoundNote. SoundNote dapat mengesan apa jenis pelajar dan menarik manakala ia mencatat pengajaran audio, yang bermakna pelajar tidak perlu bimbang tentang hilang butiran kuliah penting. Juga pelajar boleh menggunakan Pen Stylus iPad untuk menulis nota pada iPads mereka. Kuliah direkodkan boleh dikongsi melalui platform sosial seperti Youtube untuk membantu pelajar yang terlepas kuliah.


11. Demonstrasi Kelas: Kedua-dua guru dan pelajar boleh menggunakan tablet untuk tujuan demonstrasi di dalam kelas. Pelajar boleh membuat kumpulan dan berkongsi data pendidikan, dan kemudian guru boleh menggunakan tablet untuk menunjukkan pelbagai subjek dengan bantuan projektor dan papan putih pintar di dalam kelas. Sejak, pelajar menikmati pembelajaran dengan teknologi; idea yang membolehkan mereka untuk membentangkan hasil kerja mereka dengan menggunakan tablet akan menarik mereka untuk mengetahui lebih lanjut. Tablet mempunyai skrin sentuh yang boleh dijentik untuk menunjukkan pelbagai data.


12. Akses Kandungan Pendidikan menggunakan Apps: iTunes dan pasaran Android Google mempunyai banyak aplikasi pendidikan yang boleh dimuat turun secara percuma; aplikasi ini boleh bekerja pada kebanyakan tablet untuk meningkatkan proses pembelajaran pelajar. Sebagai contoh, Apps seperti "jenuh Media Console" boleh membantu pelajar memuat turun e-Buku dan audio-buku terus ke iPads mereka, "jenuh Media Console App" mempunyai akses kepada lebih daripada 18,000 perpustakaan, supaya pelajar akan mempunyai pelbagai pilihan tajuk dan e-buku untuk dimuat turun. Juga pelajar boleh berada dalam kedudukan untuk menggunakan aplikasi pembelajaran sosial seperti Piazza untuk bertanya dan menjawab soalan-soalan pendidikan. Pelajar Malu mencari platform seperti Piazza sangat membantu, kerana mereka boleh menyertai mana-mana kelas maya pada platform ini dan menggunakan nama tanpa nama untuk menyuarakan kebimbangan mereka atau bertanya soalan.


13. Menyimpan dan memuat turun buku elektronik: Tablet mempunyai ruang simpanan yang besar yang boleh menyimpan seberapa banyak buku elektronik yang anda boleh bayangkan. Kebanyakan mereka mempunyai 16GB dan ke atas, ini adalah ruang agak cukup untuk e-buku, dan kandungan pendidikan yang lain. Tidak perlu membawa buku teks berat ke sekolah, apabila buku-buku teks digital boleh dimuatkan pada satu tablet tunggal.


14. Gamification di dalam kelas: Ramai guru-guru telah mendapati bahawa apabila mereka mengintegrasikan permainan pendidikan dalam bilik darjah, ia meningkatkan penglibatan pelajar, dan amalan ini dibantu oleh tablet, kerana tablet mempunyai skrin sentuh, pelajar mendapati ia mudah dan peminat untuk bermain permainan menggunakan tablet . Ini permainan pendidikan boleh dimuat turun secara online secara percuma. Pelajar boleh bermain permainan Matematik, bercakap dan ejaan Bahasa Inggeris permainan, dan banyak lagi. Walau bagaimanapun, permainan ini boleh dimainkan selepas waktu kelas.


15. Tujuan kerjasama: Tablet boleh digunakan sebagai alat kerjasama dalam kelas dan di luar kelas. Guru-guru boleh berhubung dengan pelajar-pelajar mereka menggunakan aplikasi mengundi seperti "Polleverywhere", permohonan ini boleh membantu pelajar mengundi untuk topik-topik pendidikan atau melibatkan diri dalam perbahasan maya.


16. Tablet Meningkatkan pengalaman pembelajaran untuk pelajar-pelajar dengan keperluan khas: Pelajar dengan autisme mendapati tablet sangat membantu, kerana skrin sentuh mereka dan Melibas kebolehan, pelajar-pelajar ini mendapati mereka yang menarik dan ia meningkatkan minat mereka dalam bidang pendidikan. Mengajar pelajar dengan autisme boleh mencabar, kerana mereka memerlukan perhatian khas dan emosi mereka tidak pernah stabil, jadi menggunakan tablet seperti iPad sebagai alat pengajaran boleh membantu, kerana pelajar akan berada di dalam kawalan dan mereka tidak akan mempunyai tekanan daripada guru mereka untuk belajar subjek baru.

KEGUNAAN LAIN tablet:

17. Pelayaran Web (membuat penyelidikan dan melayari web untuk hiburan dan tujuan pendidikan)
18. Permainan (bermain permainan peminat di rumah)
19. Hiburan dalam kereta (bermain video muzik dalam kereta)
20. Tujuan Membaca (mengakses majalah digital dan surat khabar)
21. Melihat dan Menembak Foto (berkongsi gambar kehidupan sebenar dengan rakan-rakan dan keluarga)
22. Navigation Maksud
23. Tujuan Kerjasama Sosial


4 Jenis Tablet Setiap Satu harus cuba:

Tablet Saya telah disenaraikan di bawah adalah antara tablet terbaik di dunia, tetapi kita mempunyai lebih daripada 4 jenis pil di pasaran, ia adalah pilihan anda sebagai pengguna untuk membuat keputusan yang tablet berfungsi minat anda.

1. iPad:
Tablet yang paling popular adalah ini iPad 2, kerana epal adalah antara pertama syarikat teknologi mewah untuk membuat tablet, iPads menjadi begitu popular, ini iPad Apple 2 mempunyai reka bentuk yang bergaya, ia datang dengan aplikasi yang penting dan 35GB penyimpanan. Ia adalah saiz skrin 9.7 inci, maka anda berada dalam kedudukan untuk mengedit atau melihat apa-apa jenis dokumen dengan ini iPad Apple 2. Ia adalah nipis, maka ia akan dimuatkan di dalam tangan anda seperti telefon bimbit, 2 iPad baru datang dengan 512MB RAM, yang bermakna ia memproses data pada kelajuan yang tinggi.

2. Samsung Galaxy TAB 10.1
Samsung merupakan salah satu syarikat elektronik yang terbaik di dunia, sesetengah orang berfikir bahawa satu hari Samsung akan mengambil alih Apple, dan saya juga fikir ia akan, kerana Samsung membuat mudah untuk menggunakan teknologi berpatutan. Lihatlah ini Samsung Galaxy TAB 10.1, ia mempunyai skrin yang luas, dilengkapi dengan aplikasi yang penting, anda boleh dengan mudah menambah aplikasi android baru untuk mencapai lebih banyak tugas, ia adalah tipis dalam saiz, supaya ia boleh sesuai dengan baik dalam beg atau tangan anda. Ini Samsung Galaxy TAB 10.1 datang dengan 16GB ruang penyimpanan, yang merupakan ruang yang cukup untuk fail-fail dan dokumen-dokumen anda.

3. Microsoft Surface Pro Windows 8 Pro 128 Gb Tablet
Untuk masa yang sangat lama, Microsoft telah cuba untuk menembusi pasaran tablet, kadang-kadang i tertanya-tanya mengapa Microsoft sentiasa lewat teknologi penting seperti mudah, mereka sentiasa mahu mendapat kedudukan dalam perniagaan perkakasan, tetapi pasaran seolah-olah seperti perisian mereka produk daripada produk perkakasan mereka. Namun, kali ini, mereka mungkin mendapat titik yang betul, ini Microsoft Surface Pro Windows 8 Pro 128 Gb Tablet adalah sangat menarik, ia datang pada harga yang tinggi kira-kira $ 1,049, tetapi ia menggunakan tingkap 8 pro sistem operasi yang sangat ringan dan pertama . Ia datang dengan 4GB Ram dan ini menjamin kelajuan tinggi apabila ia datang kepada pemprosesan data. Bagi mereka yang ingin untuk menggunakan ini Pro Permukaan Microsoft, ia mempunyai 128 GB ruang simpanan, jauh lebih baik daripada kebanyakan tablet di pasaran. Jadi saya rasa "Microsoft" telah melakukan sesuatu yang baik kali ini di dunia perkakasan. Paparan HD akan mempamerkan gambar dan data anda dengan cara yang menakjubkan.

4. Kindle Kebakaran HD:
Amazon terkenal dengan menjual buku-buku dan produk yang berpatutan dalam talian, jadi sekarang saya rasa, mereka juga mahu satu lagi tag-line pada logo mereka. Amazon telah meneroka ke dalam perniagaan elektronik, dan ini mereka memperkenalkan Kindle api HD yang mendapat sedikit kelebihan daya saing dalam pasaran tablet. Menyalakan api adalah baik untuk membaca buku-buku elektronik kerana ia mempunyai skrin HD luas yang jelas. Jika anda menikmati membaca majalah-majalah dan buku-buku, maka tidak membazirkan wang anda pada tablet lain, pergi untuk api Kindle ini. Kerana anda membeli atau memuat turun buku-buku secara langsung di amazon.com dan mula membaca mereka segera, anda juga boleh melanggan untuk majalah sejuk di Amazon dan mempunyai peminat lebih. Ia adalah tablet yang dilancarkan apabila permintaan adalah tinggi, walaupun ia tidak begitu popular sebagai iPad 2, tetapi ia mempunyai ciri-ciri yang baik.

0 comments:

Post a Comment