sponsor

Thursday 11 July 2013

Kepentingan Perisian Antivirus

Kepentingan Perisian Antivirus

Antivirus Software
Dunia internet tidak hanya terdiri daripada manfaat untuk pengguna akhir, ia juga menawarkan masalah tertentu untuk mereka juga. Masalah-masalah ini wujud dalam bentuk virus dan perisian berniat jahat yang boleh memusnahkan sistem anda jika mereka dijangkiti. Dalam usaha untuk memastikan sistem komputer anda dilindungi daripada virus yang tidak diingini, pakar-pakar teknologi telah menemui beberapa cara dan penyelesaian. Perisian antivirus adalah penyelesaian yang paling berkesan untuk masalah virus itu.

Perisian Antivirus:
Perisian antivirus merupakan ubat yang berkesan yang bukan sahaja membersihkan daripada virus dari sistem anda tetapi ia juga melindungi sistem daripada serangan virus. Jika anda mempunyai program antivirus yang terpasang di dalam sistem anda, anda akan dapat mewujudkan satu perlindungan yang kuat untuk sistem komputer anda daripada masalah virus. Perkara yang terbaik dalam program-program antivirus adalah bahawa mereka adalah mudah dimuat turun dan boleh dipasang dalam sistem anda tanpa apa-apa caj.
Walau bagaimanapun, terdapat pengguna-pengguna tertentu perisian antivirus yang mendakwa bahawa perisian ini tidak memberikan kelebihan kepada mereka.

Mungkin terdapat beberapa sebab di sebalik tuntutan ini, bagaimanapun, salah satu sebab mungkin bahawa perisian mereka mungkin dimatikan oleh pengendali malware. Ini adalah perkara biasa di kalangan pengguna program antivirus ini kerana virus komputer kini pantas menjadi lebih canggih dan yang paling mencabar ancaman Malware siber untuk keselamatan komputer. virus kini melibatkan unsur-unsur sistem yang lebih berbanding sebelum ini. Di samping itu, terdapat beberapa pengguna yang tidak memahami bernilai perisian ini dan tidak menggunakan ia dengan cara yang terbaik mungkin. Ini membawa kepada rasa tidak puas hati dan kekecewaan. Sebab ketiga mungkin bahawa tarikh tamat perisian anda telah berlalu dan anda terlupa untuk mengemaskini atau memperbaharui langganan pada masanya. Sebab-sebab ini memainkan peranan yang penting dalam aduan anda terhadap keberkesanan program antivirus ini.

Pakar-pakar teknologi Internet mencadangkan semua pengguna akhir memuat turun dan memasang perisian ini dalam sistem komputer mereka dan memastikan bahawa perisian itu dikemaskinikan pada setiap masa untuk mengelakkan risiko jangkitan virus PC yang sering meninggalkan perisian antivirus yang ketinggalan zaman bersenjata dan akhir pengguna hampir tidak berdaya. Anda boleh mencari perisian ini di internet.

Terdapat program-program antivirus tertentu yang boleh diakses dengan mudah dan percuma. Walau bagaimanapun, seseorang itu perlu berhati-hati apabila memuat turun perisian antivirus percuma kerana ada beberapa program antivirus penyangak atau palsu di luar sana. Begitu juga, terdapat jenis tertentu perisian yang perlu dibeli untuk utiliti. Walau bagaimanapun, firma menawarkan tempoh percubaan yang khusus kepada pengguna akhir, yang membantu mereka dalam ujian kecekapan sistem antivirus. Jika anda tidak merasa berpuas hati, anda boleh kembali kepada beberapa program antivirus lain untuk sistem komputer anda.

Ia akan menjadi yang terbaik yang anda menggunakan perisian antivirus anda dengan berkesan dan berfaedah. Jika anda telah memuat turun satu perisian antivirus ke dalam sistem anda, maka ia adalah tanggungjawab anda untuk menyemak dan memastikan sistem anda bekerja secara optimum dan perisian antivirus adalah up to date. Jika tidak, maka kini ia kerap untuk melindungi sistem anda dari masalah virus. Ia mencadangkan bahawa anda memuat turun dan memasang perisian antivirus daripada vendor terkenal. Ia akan melindungi anda dari segala macam kesulitan sekarang dan pada masa hadapan.

Jika anda ingin untuk melindungi sistem anda daripada virus yang berniat jahat, maka anda mesti memasang dipercayai perisian antivirus ke dalam sistem anda. Dengan cara ini, anda akan berpuas hati dan amat berpuas hati dengan perlindungan yang optimum sistem operasi anda untuk tempoh masa yang lebih lama.

0 comments:

Post a Comment