sponsor

Thursday 11 July 2013

Kelebihan Mempunyai Perlindungan Anti-virus

Kelebihan Mempunyai Perlindungan Anti-virus

Manfaat sebenar perlindungan anti-virus secara langsung berkaitan dengan kesan-kesan yang tidak mempunyai perisian anti-virus. Internet bukan tempat yang selamat dengan apa-apa, dan juga pengguna yang paling celik teknologi mempunyai kemungkinan yang tinggi untuk memuat turun beberapa bentuk malware atau menjadi mangsa penipuan identiti mencuri hanya dengan melayari Internet sekali-sekala.

Pembelajaran hanya sedikit tentang akibat tidak mempunyai perlindungan anti-virus perlu cukup untuk meyakinkan semua orang yang mereka memerlukannya. Berikut adalah beberapa sebab penting untuk mendapatkan perlindungan anti-virus yang berkualiti tinggi untuk komputer anda:

Perlindungan dari Virus

Virus adalah yang paling penyerang komputer yang terkenal, dan mereka boleh melakukan pelbagai kerosakan. Terdapat banyak jenis virus yang masing-masing mempunyai keupayaan untuk berkompromi PC dengan cara yang berbeza. Paling biasanya, pengguna memperoleh virus dengan memuat turun fail dipersoalkan yang palsu yang dibentangkan sebagai perkara-perkara lain dalam penipuan e-mel, atau dengan melayari laman web phishing.

Walaupun anda mungkin fikir anda tahu lebih baik dan bahawa anda tidak akan memuat turun fail rasuah atau layari laman web scamming, ia adalah penting untuk ingat bahawa penggodam mencipta virus lebih sukar dan lebih sukar setiap hari. Sesetengah virus berpura-pura menjadi perisian anti-virus palsu, yang lain datang dalam mesej e-mel yang kononnya dari seorang teman, walaupun teman itu adalah satu penghantar secara tidak sedar dan tidak bersedia; ada yang datang dari laman web bank tiruan atau institusi lain yang penting yang anda benar-benar bergabung . Pendek kata, ramai orang yang menganggap diri mereka celik teknologi telah ditipu membenarkan virus untuk mengakses PC mereka.

Apabila virus telah menjangkiti komputer anda, mereka boleh secara drastik melambatkan kelajuan pemprosesan anda, padam fail peribadi yang kritikal dan penting dan imej, dan dalam kes paling teruk, menyebabkan kerosakan tidak boleh diperbaiki fizikal ke komputer anda. Virus boleh kos anda beribu-ribu dalam kos komputer gantian dan menyebabkan anda kehilangan dokumen-dokumen yang sangat penting dan gambar. Yang terbaik perisian anti-virus boleh menggagalkan 99.99 peratus daripada virus yang diketahui.

Perlindungan daripada Spyware dan Pencurian Identiti

Spyware adalah sejenis perisian yang direka khusus untuk menjangkiti komputer dan mata-mata anda kepada anda. Ini bermakna spyware bertujuan dan mencuri semua maklumat peribadi anda yang disimpan di dalam komputer anda. Ini boleh termasuk data kewangan, kata laluan, nombor keselamatan sosial, nombor kad kredit dan apa-apa lagi spyware boleh mengesan. Sesetengah spyware begitu canggih yang boleh merakam dan menyimpan data dalam masa nyata; ini jenis spyware berjalan senyap berjalan di latar belakang, menunggu anda untuk membeli sesuatu dalam talian. Apabila anda memasukkan nombor kad kredit anda untuk membayar pembelian anda, rekod spyware dan menyimpan maklumat bayaran anda, dan sering memindahkan data peribadi dan sensitif anda untuk pereka - seorang penggodam di lokasi yang jauh.

Ini penggodam menggunakan maklumat itu untuk membuat pembelian dengan kad kredit anda, melaksanakan urus niaga perbankan dan apa-apa lagi yang mereka boleh pergi dengan. Kecurian identiti adalah satu sakit kepala utama untuk mangsa, dan ia boleh menyebabkan anda kehilangan wang dan menerima tanda negatif kepada laporan kredit anda. Perisian terbaik yang menawarkan perlindungan anti-virus juga melindungi anda daripada spyware.

Perlindungan daripada Spam

Spam adalah amat menyakitkan hati apabila anda dihujani dengan e-mel dan iklan yang anda tidak mempunyai sebarang kepentingan dalam apa jua. Apa yang ramai orang tidak sedar bahawa jika anda dihujani dengan spam yang seolah-olah datang dari mana-mana setiap kali anda log masuk, bahawa spam adalah yang paling mungkin disebabkan oleh virus yang disimpan pada komputer anda. Sejak anti-virus perlindungan perisian menyimpan virus di teluk, memasang perisian keselamatan hendaklah menyebabkan pengurangan drastik spam.
Terdapat banyak jenis permohonan perlindungan anti-virus untuk dipilih, dan produk terbaik menawarkan hampir melengkapkan melindungi daripada virus, spyware dan spam. Beberapa top-rated anti-virus perlindungan perisian suite kami Bit Defender Antivirus Plus, Kaspersky Anti-Virus dan Webroot AntiVirus.

0 comments:

Post a Comment