sponsor

Sunday 7 July 2013

Pelajaran 5 : PowerPoint 2007 - Nota, Tajuk dan Nota kaki

PowerPoint 2007 - Nota, Tajuk dan Nota kaki
Nota | Tajuk & Nota kaki
menambah Nota
Terdapat dua cara untuk memasukkan nota dalam PowerPoint.
1. Untuk memasukkan nota ringkas: Pada pandangan biasa, klik pada kotak Nota di bahagian bawah skrin anda dan menaip teks anda.

2. Untuk memasukkan lagi nota: Klik pada tab Paparan. Di bawah Presentation Views pilih butang Nota Page. Menaip nota anda dalam ruang yang muncul di bawah slaid anda.

Memasukkan Tajuk & Nota kaki
Untuk menambah header dan footer, klik pada tab Sisip, kemudian pada Header & Footer butang. Tarikh & Masa dan butang Bilangan Slide akan membawa kotak dialog yang sama.

1. Tarikh tetap dan automatik - PowerPoint memberikan anda pilihan untuk menambah sama ada tarikh yang tetap dan masa, yang akan tetap sama, atau tarikh dan masa yang secara automatik mengemaskini. Jika anda memilih untuk mempunyai tarikh dan masa yang secara automatik mengemas kini, tarikh dan masa akan sentiasa sepadan dengan tarikh dan masa yang anda menjalankan persembahan slaid anda.
2. Bilangan Slide - Semak kotak ini untuk menunjukkan nombor slaid.
3. Footer - Semak kotak Footer dan menambah teks mempunyai teks muncul di bahagian bawah slaid.
4. Memohon / Memohon Untuk Semua - Untuk memasukkan elemen-elemen yang anda pilih ke dalam slaid anda, pilih Guna untuk mempunyai maklumat yang hanya muncul pada slaid semasa anda, atau Memohon Untuk Semua untuk mempunyai ia kelihatan pada setiap slaid. Jika mana-mana maklumat yang diulangi pada slaid tajuk, semak Jangan tunjukkan pada kotak slaid tajuk untuk mengelakkan mengulangi maklumat.
5. Preview - Kotak Preview menunjukkan anda di mana pada slaid anda maklumat yang akan muncul. Anda tidak boleh mengubah ini dari dalam skrin ini, tetapi sebaik sahaja anda memasukkan maklumat yang anda boleh klik dan tarik kotak mana-mana sahaja dalam slaid anda, sama seperti mana-mana kotak teks yang lain.

Nota: Jika anda memilih untuk Memohon Untuk Semua, bergerak kotak teks dalam satu slaid tidak akan memberi kesan penempatan maklumat di seluruh slaid anda.
6. Nota dan Handout - Di bawah tab ini, anda boleh memilih tajuk dan pilihan kaki untuk pemberian anda.

0 comments:

Post a Comment