sponsor

Sunday 7 July 2013

Pelajaran 7 : PowerPoint 2007 - Tema Design

PowerPoint 2007 - Tema Design

Memilih Tema | Menyesuaikan Tema
Tema reka bentuk adalah cara yang mudah untuk menambah bakat profesional untuk persembahan anda. Tema termasuk pratetap palet warna, fon, latar belakang, dan kesan format. PowerPoint menyediakan anda dengan pilihan untuk menyesuaikan salah satu tema mereka yang sedia ada atau untuk membina anda sendiri.

Memilih Tema
Untuk memilih tema untuk slaid terbuka, menggunakan kumpulan Tema di bawah tab Design. Gunakan anak panah di sebelah kanan kumpulan Tema untuk menatal melalui tema, atau untuk melihat semua tema boleh didapati di sekali. Apabila anda memegang tetikus anda ke atas mana-mana contoh, PowerPoint akan menunjukkan kepada anda preview slaid.

Menyesuaikan Tema
Untuk menukar skim warna untuk tema anda, klik Warna dan memilih sama ada palet terbina dari drop down senarai, atau klik pada "Buat Warna Tema Baru ..." di bahagian bawah senarai untuk mereka bentuk palet anda sendiri.

Untuk menukar set fon, klik pada fon dan memilih set dari senarai, atau klik pada "Buat Font Tema Baru ..." untuk mewujudkan anda sendiri.
Untuk menukar kesan format (talian dan format fill) untuk slaid, klik pada Kesan dan memilih daripada pilihan yang terbina dalam.

Untuk menukar latar belakang untuk tema, klik pada Gaya latar belakang dalam kumpulan Latar belakang untuk memilih gaya yang dipratetap, atau klik pada "Format Latar belakang ..." untuk menyesuaikan gaya.
Lihat tutorial pada Latar Belakang dan Skim Warna untuk maklumat lanjut mengenai menyesuaikan elemen-elemen ini.

0 comments:

Post a Comment