sponsor

Monday 8 July 2013

PENGETAHUAN 2 : TEKNOLOGI UNTUK GURU

WEB 2.0 TOOLS UNTUK PEMBELAJARAN:

'' Guru-guru, anda boleh dengan mudah menggunakan Web 2.0 alat untuk memudahkan proses pembelajaran pelajar anda. Teknologi ini menjadikan pelajaran yang menarik yang boleh meningkatkan penglibatan pelajar di dalam kelas.''

12. Khan Academy: pelajar anda boleh belajar hampir apa-apa secara percuma menggunakan KhanaAcademy. Jika seorang guru Matematik anda, anda boleh menggunakan platform ini untuk membantu pelajar kemahiran matematik amalan anda. Pelajaran yang dianjurkan memaklumkan kategori untuk memudahkan pelajar untuk mencari apa yang mereka perlukan di laman web. Beberapa kategori popular termasuk Matematik, Sains & Ekonomi dan Sains Komputer. Platform ini mempunyai lebih 4,000 video pendidikan yang pelajar anda boleh gunakan untuk belajar matematik yang berbeza dan kemahiran sains komputer. Anda boleh cuba ia keluar hari ini dari sini

13. MangaHigh: guru Matematik anda boleh menggunakan permainan matematik disediakan oleh MangaHigh, permainan ini boleh dimainkan di dalam kelas untuk mengajar pelajar anda pelbagai kemahiran matematik dan teknik. Mangahigh mempunyai pelan 30 hari percubaan percuma, jadi anda membayar selepas bereksperimen dengan permainan matematik mereka. Untuk maklumat lanjut, sila layari MangaHigh ... di sini

14. FunBrain: Satu lagi sumber yang besar untuk permainan pendidikan. Ia adalah satu platform yang indah bertujuan untuk menjadikan pembelajaran menyeronokkan. Pelajar anda akan menyukai platform ini, mereka boleh bermain permainan arked matematik, membaca permainan dan mereka juga akan mempunyai akses kepada pelbagai buku-buku komik pendidikan. Cubalah hari ini dari sini ...

15. Educreations: Guru ia adalah masa untuk mengajar apa yang anda tahu dan juga berada dalam kedudukan untuk belajar apa yang anda tidak. Kedua-dua guru dan pelajar boleh menggunakan aplikasi iPad educreations untuk mewujudkan pelajaran video pendidikan dan berkongsi mereka. Saya sedikit penyelidikan di laman web mereka, dan saya mendapati video pendidikan kreatif Matematik, Bahasa Inggeris, Pengajian Sosial, Seni, dan Bahasa Word. Ia adalah Web.2.0 sempurna untuk pelajaran perkongsian. Cuba sekarang secara percuma ... dari sini ...

16. Animoto: Guru dan pelajar boleh menggunakan Animoto untuk membuat video mini pendidikan dan berkongsi mereka di seluruh permohonan Animoto. Oleh kerana kebanyakan pelajar menggunakan telefon bimbit di sekolah, anda boleh dengan mudah membuat video pendidikan mini dan berkongsi dengan pelajar-pelajar anda menggunakan Animoto Mobile App. Cubalah hari ini dari sini ..

17. Socrative: Perkara pertama yang terlintas di kepala saya apabila saya melihat nama ini Socrative adalah permainan. Guru anda sentiasa mahu untuk mengintegrasikan permainan di dalam kelas anda untuk meningkatkan minat pelajar dalam pembelajaran. Sekarang, anda boleh menggunakan Socrative, ia boleh didapati pada desktop, telefon bimbit dan tablet. Ramai pelajar mempunyai telefon pintar dengan skrin luas dan tablet, jadi anda boleh bermain permainan pendidikan dengan mereka selepas waktu kelas. Daftar keluar permainan Socrative dari sini ..

18. Knewton: Integrasi teknologi dalam pendidikan dapat memperbaiki cara pelajar belajar dan bagaimana guru-guru mencapai dan mengajar pelajar-pelajar mereka. Guru anda boleh menggunakan alat Knewton untuk memperbaiki cara pelajar anda belajar. Anda boleh memperibadikan kandungan untuk setiap pelajar mendasarkan pada tahap pemahaman mereka menggunakan Knewton. Di dalam kelas biasa, pelajar diajar sekali gus, ingat semua pelajar-pelajar ini mempunyai tahap kebijaksanaan yang berlainan, jadi menggunakan alat seperti Knewton, akan membantu anda memperibadikan kandungan pendidikan untuk setiap pelajar anda. Cuba Knewton hari ini dari sini ....

19. Kerpoof: Tingkatkan kreativiti dan semangat pelajar anda dengan platform ini. Kerproof mempunyai pelbagai alat pendidikan yang termasuk permainan pendidikan, alat melukis dan banyak lagi. Oleh kerana kebanyakan pelajar mempunyai tablet atau komputer riba, mereka dengan mudah boleh menggunakan kebanyakan alat Kerpoof semasa di dalam kelas. Ujian memandu Kerpoof dan lihat jika ia boleh memberikan manfaat yang besar kepada pelajar-pelajar anda ... di sini ....

20. StudySync: Ini adalah yang terbaik web 2.0 alat untuk guru dan pelajar. Guru meningkatkan kemahiran membaca dan menulis di kalangan pelajar anda dengan StudySync. Guru boleh menggunakan StudySync untuk melibatkan diri dengan pelajar-pelajar mereka dalam masa nyata, StudySync direka untuk meningkatkan membaca, menulis dan pemikiran kritikal. Pelajar anda akan menyukai teknologi baru ini untuk pendidikan. Pelajar anda boleh melibatkan diri dalam penulisan pertandingan amalan mingguan melalui StudySync, setiap pelajar akan dicabar dengan acara kebudayaan semasa dan mereka perlu menyuarakan kebimbangan mereka berkenaan dengan peristiwa tersebut. Anda boleh mempunyai kajian meluas daripada semua perkhidmatan yang disediakan oleh StudySync daripada sini ....

21. CarrotSticks: Guru Matematik, anda boleh menambah beberapa menyeronokkan dalam pelajaran matematik anda, biarkan pelajar anda menikmati pembelajaran matematik dengan teknologi. CarrotSticks adalah permainan berbilang talian yang boleh meningkatkan kemahiran matematik untuk 1 - penggred 5. Kanak-kanak suka bermain, dan kebanyakan mereka mendapatkan pelajaran matematik membosankan, jadi ia adalah masa anda mengintegrasikan permainan matematik dalam pengajaran matematik anda. Anda boleh membiarkan anak-anak mengamalkan sendiri atau membiarkan mereka bersaing dengan rakan-rakan. Cuba permainan matematik CarrotSticks tanpa mendaftar .... pergi sini.

0 comments:

Post a Comment