sponsor

Monday 8 July 2013

TEKNOLOGI PENDIDIKAN - CARA GURU YANG MENGGUNAKAN PINTEREST

TEKNOLOGI PENDIDIKAN - CARA GURU YANG MENGGUNAKAN PINTEREST

Populariti pinterest berkembang dan ia seolah-olah guru juga mendapati cara yang berbeza menggunakan pinterest di dalam kelas mereka untuk memperbaiki cara pelajar belajar. Untuk kali pertama, anda mungkin berfikir Pinterest yang hanya untuk fesyen atau mereka yang merancang perkahwinan berwayar wanita pin dalam lembaga pengarah mereka, tetapi apabila anda menggali jauh ke dalam rangkaian, anda akan mendapati pinterest yang merupakan teknologi pendidikan yang besar yang setiap guru harus mencuba .

Pada asasnya, Pinterest adalah sumber inspirasi, imej cenderung untuk mengajar lebih daripada teks, jadi sebagai guru, anda boleh mencipta pelbagai papan pin pendidikan dan memberitahu pelajar-pelajar anda untuk mengikuti pin anda, dengan cara ini, anda boleh pin imej pendidikan berkaitan dengan topik atau tertakluk anda mengajar pelajar anda akan merasa mudah untuk berhubungan dengan imej-imej ini. Sebagai contoh, jika anda seorang guru Geografi, anda boleh membuat keputusan untuk mewujudkan papan untuk pelbagai topik geografi seperti Volcanicity, Batu, Landskap, dan lain-lain, maka anda boleh sentiasa merujuk kepada lembaga pengarah semasa pengajaran. Jika anda mempunyai papan putih interaktif pintar, anda boleh dengan mudah mengakses papan pinterest anda untuk Geografi dan mendapat imej yang jelas yang menggambarkan topik hari itu, pelajar-pelajar akan berasa dilayan.

JANGAN LEPASKAN:

: - Jenis-jenis Teknologi Digunakan Dalam Kelas

: - Bagaimana Guru Penggunaan Teknologi Dalam Kelas

: - Teknologi untuk Sekolah - Top 100 Teknologi Sekolah



Jadi mari kita lihat beberapa cara yang guru boleh menggunakan Pinterest:

1. Menyusun idea pendidikan - Sejak setiap foto dikaitkan kembali ke laman web dengan maklumat terperinci, anda boleh dengan mudah pendita gambar dari pelbagai laman web pendidikan dan blog dalam talian dan menyusun data dalam bentuk papan. Katakanlah yang anda mahu untuk mencipta akaun pinterest pendidikan untuk kelas anda, pertama, anda akan perlu untuk menentukan keperluan pelajar anda, jika ia adalah satu kelas Biologi, anda perlu membuat pelbagai papan untuk biologi kemudian memburu data yang seksyen, Biologi adalah satu perkara yang luas, jadi untuk mengurangkan tugas, anda boleh senarai semua topik penting bahawa istilah akademik, kemudian buat satu papan bagi setiap topik, untuk mencari data pada setiap topik, anda perlu menggunakan kedua-dua Google Search dan Google Images, memastikan bahawa setiap imej yang anda pin link kembali ke laman web atau blog dengan kandungan yang relevan tentang topik itu.


2. Bekerjasama dengan pendidik yang lain: Sejak Pinterest telah menjadi begitu popular, ramai pendidik telah mula menggunakan rangkaian untuk pelbagai tujuan, sebahagian daripada mereka menggunakan Pinterest untuk menggalakkan kerja pendidikan mereka, manakala yang lain menggunakan ia untuk mengumpul dan menyusun data akademik. Sejak anda tidak boleh mendapatkan data yang anda perlukan dengan diri anda, adalah lebih baik anda mengikuti dan bekerjasama dengan pendidik yang lain. Ini bermakna, anda akan sentiasa melihat imej pendidikan disematkan di papan mereka melalui makanan pinterest akaun anda, ini akan membantu anda dengan mudah tersandung pada data pendidikan yang anda mungkin serta semula pin di papan anda. Anda juga boleh terlibat dalam perbincangan dengan rakan pendidik menggunakan sistem mengulas.


3. Bekerjasama dengan pelajar pada Pinterest: Menyertai Pinterest adalah sangat mudah, kini bahawa rangkaian adalah daripada versi beta, mana-mana satu boleh membuat akaun Pinterest bebas, kerana rangkaian mempunyai banyak gambar inspirasi disematkan oleh pengguna kreatif, dan pelajar anda akan mendapati ia menarik untuk menggunakan Pinterest. Sebagai pendidik, anda boleh menjemput pelajar anda untuk papan pendidikan anda dan menarik mereka untuk mengikuti anda, interaksi ini akan membantu kedua-dua pihak, sebagai seorang guru, anda akan mendapati ia mudah untuk Paskah bahan pendidikan kepada pelajar-pelajar anda melalui suapan Pinterest mereka, maka juga pelajar akan berinteraksi dengan kandungan anda melalui-menyematkan semula dan mengulas kandungan pin. Anda juga boleh bekerjasama dengan pelajar-pelajar anda melalui kumpulan menyematkan, dalam kes ini, anda boleh membuat sebuah papan kelas di mana setiap pelajar anda dengan kebenaran boleh pin maklumat pendidikan mereka tersandung pada semasa melayari internet. Pelajar boleh menggunakan peluang ini untuk mempromosikan kerja mereka sendiri yang boleh pergi virus dan meningkatkan populariti pelajar pada Pinterest.


4. Buat Lembaga Pengarah bagi Setiap Subjek atau Topik: Ia adalah baik untuk dianjurkan, sebagai pendidik, anda boleh membuat sebagai banyak papan yang anda mahu, tetapi masing-masing lembaga harus dengan tema tersendiri. Anda boleh membuat papan pin untuk sains, matematik, Bahasa Inggeris, seni, ekonomi rumah tangga, dan banyak lagi. Untuk membuat ia mudah untuk pelajar-pelajar anda untuk memahami setiap imej pendidikan pin anda, anda boleh menulis penerangan ringkas kira-kira 50 - 100 perkataan di setiap imej.


5. Pin Info-graf atau Video yang meliputi subjek atau topik: Info-gambar grafik dan video cenderung untuk mengajar lebih baik daripada imej biasa atau gambar-gambar, imej info-grafik disunting dan ia termasuk teks deskriptif dan statistik yang boleh memberi contoh yang jelas untuk seorang pelajar di mana-mana topik yang khusus, laman web seperti www.visual.ly mempunyai pelbagai info-graf yang anda boleh pin untuk tujuan pendidikan. Anda juga boleh pin video pendidikan dari Youtube dan lain-lain perkhidmatan video hosting.

0 comments:

Post a Comment