sponsor

Wednesday 23 July 2014

Tips Meningkatkan Prestasi Komputer.



Tips mempercepatkan PC

Beberapa perkara amat mengecewakan apabila berurusan dengan komputer yang perlahan. Apabila komputer baru,mestilah ia berfungsi hebat juga. Dari masa ke masa, prestasinya mula perlahan dan semakin menjadi lebih teruk. Ini berlaku kerana perkara-perkara seperti spyware, adware dan ancaman software komputer lain yang secara tidak sengaja dimuat turun bersama-sama dengan kandungan lain semasa dalam talian.

Anda tidak perlu muat turun ribuan MP3, filem atau barang-barang lain jika tidak mahu untuk mengalami masalah ini, tiada siapa yang kebal dari ancaman tersebut. Sebaliknya menerima keadaan ini, terdapat beberapa teknik dan strategi yang boleh digunakan untuk menjadikannya lebih baik.

beberapa cara yang terbaik seperti berikut :

Langkah 1: Bersihkan Komputer di Windows Registry
Punca terbesar menjadi perlahan dan prestasi PC lembap adalah kesilapan dan masalah dalam Windows Registry itu. Terdapat Adware, spyware dan ancaman lain yang biasanya mensasarkan , merosakkan atau misplacing fail penting di dalam Windows Registry.


Untuk pembersihan Windows Registry setiap hari harus dilakukan dan diberikan serta dijadikan keutamaan kepada PC. Walau bagaimanapun, ini tidak boleh dilakukan secara manual - kerana terdapat banyak peluang untuk melakukan kesilapan-kesilapan utama yang amat serius sehingga boleh merosakkan sistem operasi PC anda. Sebaliknya, membeli program yang berkualiti tinggi untuk menjalankan program pembersihan dan mengkonfigurasi ia berjalan sekali sehari - tentu anda tidak akan percaya perbezaan selepas anda lakukan pembersihan.

0 comments:

Post a Comment