sponsor

Friday 12 July 2013

1.tips membeli Aplikasi komputer

tips membeli Aplikasi komputer

1.Pautan pantas
2.Pengenalan
3.Pautan Pantas
4.Penyenaraian Software

1.Pengenalan

Membeli perisian aplikasi atau program yang boleh menjadi pertimbangan yang besar, terutamanya apabila membeli biasanya program yang mahal seperti Microsoft Office atau Adobe Photoshop. Apabila menimbangkan membeli program-program ini adalah penting bahawa anda atau kakitangan anda menjadi biasa dengan program ini dan pasti ia akan mampu apa yang anda perlukan untuk melakukan.

Pada halaman ini, kami telah menyenaraikan beberapa pertimbangan yang berbeza untuk memikirkan sebelum membeli aplikasi perisian komputer

Pertimbangankan

Pertandingan

Sebelum membeli apa-apa permohonan memastikan tidak ada program bersaing yang mungkin lebih murah atau percuma. Jika ada dan sesuatu yang mampu melakukan apa yang anda mahu untuk melakukan ini boleh menjimatkan ratusan ringgit.

Satu contoh yang baik daripada apa-apa program yang OpenOffice dan Corel WordPerfect yang akan menjadi pesaing kepada Microsoft Word. Kedua-dua program adalah pilihan yang sangat baik untuk pemproses perkataan tetapi boleh menjadi perbezaan harga yang besar. Dalam kes OpenOffice, ia adalah 100% percuma.

Dokumentasi

Pastikan dokumentasi yang betul dimasukkan. Banyak program-program hari ini akan termasuk dokumentasi dalam talian yang lebih daripada mencukupi. Walau bagaimanapun, ia juga berguna untuk mendapatkan panduan manual atau pengguna untuk program perisian atau aplikasi.

Lesen

Jika anda adalah sebuah syarikat yang merancang untuk mengadakan program-program perisian yang digunakan oleh pekerja (lebih daripada satu orang), anda akan perlu untuk mempertimbangkan pilihan pelesenan. Ia diperlukan bahawa bagi setiap komputer produk yang dipasang ke bahawa ia mempunyai lesen perisian. Jika syarikat membeli program ini dan berkongsi dengan semua pekerja tanpa pelesenan yang betul, ini akan menyalahi undang-undang dan boleh menyebabkan syarikat anda untuk menghadapi tuntutan mahkamah jenayah.

Harga

Lihatlah harga keseluruhan anda dan membeli-belah di sekitar. Kerana harga perisian yang boleh bertukar kerap, kadang-kadang anda boleh menjimatkan beratus-ratus dolar pada perisian mahal. Jika boleh, jangan membeli secara langsung melalui syarikat; banyak kali, harga syarikat beregu harga peruncit.
Berhati-hati dengan perisian OEM. Ramai penjual akan menjual program sebagai OEM, yang memerlukan anda membeli sebuah komputer atau motherboard. Perisian OEM adalah perisian yang disertakan dengan komputer pengeluar besar 'dan hanya akan termasuk sama ada hanya satu CD atau manual nipis dan CD. Ini bukan apa yang anda akan dapati di kedai runcit. Pilihan ini bukan pilihan yang buruk, ia hanya penting bahawa anda sedar apa yang anda telah mendapat.

Pakej

Melihat pakej perisian yang secara keseluruhan. Berapa banyak CD atau disket dimasukkan, apa yang memasukkan dan dokumentasi dimasukkan, dan ada apa-apa bonus atau perisian tambahan termasuklah?

Media

Hari ini, majoriti perisian disertakan pada CD dan DVD. Apabila melihat program, pastikan anda mempunyai drive diterima itu dapat membaca media, Walaupun tidak biasa hari ini, satu contoh mengapa ini yang penting ialah ia adalah lebih baik untuk menerima salah satu CD dan bukannya 32 disket liut.

0 comments:

Post a Comment