sponsor

Friday 12 July 2013

2.tips membeli Komputer bateri

tips membeli Komputer bateri

Bateri Utama
Bateri utama adalah bateri yang digunakan untuk komputer riba. Apabila melihat untuk membeli bateri utama yang baru dari pihak ketiga pastikan anda mendapat bateri yang betul. Mengesahkan spesifikasi di bawah sama ada dari bahagian bawah bateri atau dari pengeluar komputer.

Jenis - Dapatkan bateri kanan: NiCad, NiMH, atau Li-ion.
Pengeluar - Beberapa portables boleh menggunakan pengilang tertentu. Mengesahkan jika bateri pengeluar pihak ketiga telah digunakan. Juga memastikan bahawa bateri tidak adalah hak milik dan bahawa ia adalah mungkin untuk membeli daripada pihak ketiga.
Voltan - Mengesahkan Voltan bateri, jumlah ini boleh berubah bergantung kepada bateri.
MAH - Mengesahkan MAH bateri, jumlah ini boleh berubah bergantung kepada bateri.

Jaminan
Sebelum membeli bateri, lihat jika bateri diberikan dengan apa-apa jaminan dan berapa lama jaminan. Ini akan membuat perkara yang lebih mudah jika ia rosak bahawa ia adalah mungkin untuk kembalikan bateri untuk bateri baru atau bayaran balik.

Di mana untuk membeli
Pengeluar komputer riba anda adalah tempat pertama yang terbaik untuk mendapatkan sebut harga pada bateri gantian.

Mengecas bateri dengan betul
Sebaik sahaja anda telah menerima bateri jika ia termasuk dokumentasi untuk bagaimana untuk mengenakan ia buat kali pertama pastikan anda mengikuti arahan-arahan dengan tepat. Jika tidak, ia adalah disyorkan bahawa anda mengecas bateri untuk sekurang-kurangnya 24 jam sebelum digunakan.

Mengitar semula
Lihat seksyen kitar semula bateri untuk maklumat lanjut mengenai betul kitar semula bateri lama anda rosak.

Bateri CMOS
Bateri CMOS digunakan untuk menyimpan maklumat sistem seperti masa dan tarikh dan perlu diganti apabila menerima ralat "Sistem bateri mati", komputer tidak menyimpan masa atau tarikh, atau jika anda kehilangan jumlah yang dramatik masa lebih tempoh masa tertentu.

Sebelum menggantikan bateri CMOS yang anda perlu tahu apa yang jenis bateri komputer tersebut. Ini boleh dilakukan sama ada dengan membuka komputer dan mencari bateri atau melalui motherboard atau dokumentasi komputer.

Bateri Bridge
Bateri Bridge adalah bateri kecil yang memegang caj bagi amaun yang mencukupi masa semasa bertukar-tukar antara bateri utama. Jika anda percaya bahawa bateri ini rosak atau buruk, ia adalah disyorkan bahawa anda menghubungi pengeluar komputer riba anda untuk sebahagian penggantian.

0 comments:

Post a Comment