sponsor

Friday 5 July 2013

Microsoft Word 2007

Microsoft Word 2007 Tutorial
Pelajaran 1: Cara yang akrab dengan Microsoft Word 2007 untuk Windows
Microsoft Word adalah pakej perisian pemprosesan perkataan. Anda boleh menggunakannya untuk menaip surat, laporan, dan dokumen lain. Ia memberikan anda keupayaan untuk menggunakan komputer anda untuk penerbitan atas meja. Tutorial ini mengajar Microsoft Word 2007 asas. Walaupun tutorial ini telah dicipta untuk orang baru komputer, kerana Microsoft Word 2007 adalah begitu berbeza daripada versi terdahulu Microsoft Word, juga pengguna yang berpengalaman mungkin mendapati ia berguna. Pelajaran ini akan memperkenalkan anda ke tetingkap word. Anda menggunakan tetingkap ini untuk berinteraksi dengan Word.
Bebutang Microsoft Office
Toolbar Akses Pantas
Tajuk Bar
Reben
Raja
Kawasan Text
Menegak dan Horizontal Bar Skrol
Status Bar
Memahami Document Views
klik
Memahami Watak Nonprinting
Membuat Contoh Data dan Pilih Text
Letakkan Kursor
Melaksanakan perintah dengan Pintasan Papan Kekunci
Mulakan Perenggan New
keluar Word

Pelajaran 2: Microsoft Word 2007 Ciri-ciri Asas
Pelajaran 1 berjinak anda dengan tingkap Firman Microsoft. Anda kini bersedia untuk belajar bagaimana untuk membuat dokumen Word. Pelajaran ini meliputi menaip, menggunakan kekunci Backspace, menggunakan kekunci Delete, memasukkan teks, huruf tebal, menekankan, dan italicizing.
Jenis, Backspace, dan Padam
Memasukkan dan Overtype
Berani, italicize, dan Garis
Simpan fail dan Tutup Word

Pelajaran 3: Ciri-ciri Asas More
Ciri-ciri dalam Word 2007 boleh membuat kerja anda lebih mudah, membuat dokumen-dokumen anda lebih menarik, dan / atau membolehkan anda untuk bekerja dengan lebih cekap. Ini pengajaran Microsoft Word mengajar anda bagaimana untuk membuka fail, memotong, menyalin, paste, menggunakan AutoText, menggunakan semak ejaan, gunakan Cari dan Ganti, dan fon perubahan. Semua ciri-ciri sama ada membuat kerja anda lebih mudah atau membuat dokumen anda lebih menarik.
Buka Fail
Potong dan Tampal
Copy dan Paste
Gunakan Papan Keratan
Buat AutoText
Gunakan Semak Eja
Cari dan Ganti
Ubah Saiz Font yang
Perubahan Fon yang
Simpan Fail anda

Pelajaran 4: Format Perenggan dan Bekerja dengan Gaya
Apabila anda menaip maklumat ke dalam Microsoft Word, setiap kali anda tekan Enter Word utama mewujudkan perenggan baru. Anda boleh memformat perenggan. Sebagai contoh, anda boleh inden baris pertama perenggan, anda boleh menetapkan jumlah ruang yang memisahkan perenggan, dan anda boleh menyelaraskan kiri perenggan, kanan, tengah, atau siram dengan kedua-dua margin. Gaya adalah satu set format anda dengan cepat memohon kepada perenggan. Sebagai contoh, dengan menggunakan gaya, anda boleh menetapkan font, menetapkan saiz fon, dan menjajarkan perenggan semua sekali gus. Dalam pelajaran ini, anda akan mempelajari tentang pelbagai format anda boleh memohon kepada perenggan dan kira-kira gaya.
Buka Dokumen Kosong
Tambah Contoh Text
Tambah Space Sebelum atau Selepas Perenggan
Perubahan Jarak Talian
Buat Pertama-Line Inden
Inden Perenggan
Menyelaraskan Perenggan
Buat Hanging Inden
Pilih Set Gaya
Memohon Gaya a
Perubahan Gaya Set

Pelajaran 5: Menambah Peluru dan Nombor, Membuat asal dan redoing, Menetapkan Layouts Page dan Percetakan Dokumen
Jika anda mempunyai senarai data, anda mungkin mahu peluru atau bilangan mereka. Apabila menggunakan Microsoft Word, buletin dan nombor mudah. Bahagian pertama pelajaran ini mengajar anda untuk peluru dan nombor. Selepas anda selesai dokumen anda, anda mungkin mahu berkongsi dengan orang lain. Salah satu cara untuk berkongsi dokumen anda adalah untuk mencetak dan mengedarkannya. Walau bagaimanapun, sebelum anda mencetak anda mungkin mahu menambah nombor halaman dan memberitahu perkara Firman seperti orientasi halaman, saiz kertas, dan tetapan margin yang anda mahu gunakan. Dalam pelajaran ini, anda akan belajar bagaimana untuk susun atur dan bagaimana untuk mencetak dokumen-dokumen anda.
Tambah Peluru dan Nombor
Undo dan Redo
Tetapkan Orientasi
Set Saiz Page
Menetapkan Margin
Tambah Nombor Page
Memasukkan Breaks Page
Preview dan Cetak Dokumen

0 comments:

Post a Comment