sponsor

Sunday 7 July 2013

Pelajaran 2 : PowerPoint 2007 - Memahami Skrin

PowerPoint 2007 - Memahami Skrin

Klik untuk imej yang lebih besar
1. Button Pejabat: Pejabat 2007 Button terletak di bahagian atas sebelah kiri skrin. Butang Pejabat membolehkan anda untuk membuka, menyimpan, dan mencetak dokumen, dan melaksanakan fungsi lain output dokumen seperti faks dan e-mel.
2. Reben: tradisional drop-down menu dan toolbar daripada Microsoft siaran awal telah digantikan dengan Reben lebih intuitif dan grafik. Klik pada anak panah untuk membuka kotak dialog dengan lebih banyak pilihan.
3. Tabs arahan: Office 2007 permohonan secara automatik terbuka kepada arahan tab Rumah, yang mengandungi pilihan format yang diperlukan untuk mewujudkan satu dokumen asas seperti font dan tetapan perenggan. Ciri-ciri khusus boleh diakses dari tab arahan lain.
4. Slide & Panjang Tabs: tab Slaid menunjukkan imej kecil slaid anda, membolehkan anda untuk menyusun semula dan menyembunyikan slaid dan melihat peralihan set kerana anda bekerja. Tab Panjang menunjukkan kandungan slaid anda, menjadikannya mudah untuk menyusun semula teks anda.
5. Panel slaid: Panel ini adalah di mana anda masuk ke dalam kandungan slaid anda.
6. Panel Nota: Ini adalah di mana anda boleh memasukkan nota. Jika anda ingin memasuki nota lagi, anda boleh pergi ke tab View dan pilih Nota Page.
7. Lihat Buttons: Ini termasuk tiga butang pandangan normal, seperti yang ditunjukkan di sini, Sorter Slide, yang membolehkan anda untuk shuffle slaid anda, dan Slide Show, yang menunjukkan gambar seolah-olah anda menyampaikan.
8. Slider Zoom: Ini membolehkan anda untuk mengzoom masuk dan keluar pada Panel Slide.

0 comments:

Post a Comment