sponsor

Sunday 7 July 2013

Pelajaran 1 : PowerPoint 2007 - Memulakan Persembahan Baru

1.PowerPoint 2007 - Memulakan Persembahan Baru
Membuka PowerPoint | PowerPoint Sudah Buka
membuka PowerPoint
NOTA: Prosedur untuk membuka PowerPoint mungkin berbeza-beza bergantung pada persediaan komputer anda.
Untuk membuka PowerPoint dalam Windows, klik pada
Mula butang -> Program -> Microsoft PowerPoint
ATAU
Double-klik pada ikon PowerPoint pada desktop

Apabila PowerPoint 2007 dibuka, slaid Title kosong muncul secara lalai sebagai slaid pertama dalam persembahan baru anda. Anda boleh memulakan persembahan baru apabila anda mula-mula membuka PowerPoint atau selepas PowerPoint sudah terbuka.

Untuk menukar susun atur satu slaid terbuka, klik pada butang Layout pada tab Rumah.

Satu penyampaian kosong merupakan tempat yang disyorkan bermula dalam tutorial ini. PowerPoint membolehkan anda menukar rupa, susun atur dan kandungan pembentangan anda pada bila-bila masa. Bermula dengan persembahan kosong eksperimen membolehkan anda lebih mudah dengan banyak ciri-ciri program ini menawarkan.
Sebaliknya, sesetengah orang lebih suka untuk mewujudkan reka bentuk dari awal lagi supaya mereka melihat kesannya kerana mereka membuat persembahan mereka. Seperti yang anda menjadi lebih biasa dengan PowerPoint, anda akan menemui kaedah yang terbaik untuk anda.
Jika anda ingin mengetahui bagaimana untuk memilih atau mereka bentuk tema untuk satu slaid terbuka, pergi ke tutorial di Tema. Jika anda ingin mengetahui bagaimana untuk memilih tema apabila memulakan persembahan baru, terus di bawah.
PowerPoint Sudah Buka.

Untuk memulakan persembahan baru, klik pada butang Pejabat di sudut kiri atas skrin dan pilih Baru:
Tetingkap Persembahan Baru akan muncul. Di sini anda boleh memilih daripada pelbagai tema dan template dengan melihat di bawah Dipasang Dipasang Tema dan Templat. Dari sini anda juga boleh mencari dalam talian untuk Microsoft lebih banyak tema dan template.

0 comments:

Post a Comment