sponsor

Monday 2 December 2013

Anda Sahaja Yang Berada Dalam Kesusahan?


Apabila Seorang tua melalui kawasan perkampungan, seorang badwi terserempak dengan seorang lelaki tua yang buta dan seolah-olah ditimpa pelbagai penyakit di seluruh tubuhnya. Jelas bahawa dia telah dibuang jauh dari keluarganya. Walaupun dia lumpuh dan sentiasa dalam kedudukan duduk.

Orang Badwi tadi jelas boleh mendengar dia memuji kepada Allah dengan berkata, " Semua pujian hanya kepada Allah yang telah menghalang saya selamat daripada penyakit dan Dia telah menguji banyak di antara ciptaan-Nya serta Dia telah melebihkan saya lebih banyak di kalangan orang-orang yang Dia ciptakan. "

"Abang saya ! " berteriak Si badwi itu. " Apakah yang telah anda diselamatkan dari penyakit? Demi Allah , saya berfikir bahawa anda telah ditimpa dengan semua penyakit ! "

" Pergi jauh dari saya" kata lelaki tua itu kepada Si Badwi.

Orang tua itu mengangkat kepalanya  dan berkata"Adakah saya tidak mempunyai lidah yang aku boleh berzikir dan menyebut dengan mengesakanNya, dan aku ingat KepadaNya di setiap saat? Dan saya tidak mempunyai hati yang aku boleh mengenali Dia ?"

Kata-kata orang tua itu cukup untuk badwi untuk bertaubat kepada Allah untuk dosa-dosanya dan meminta keampunan.

Ingatlah ,
1.Sentiasa ada orang lain ada masalah lebih daripada anda.

2.Penyakit yang berbahaya adalah penyakit hati.

0 comments:

Post a Comment