sponsor

Friday 3 October 2014

Tip Membeli Secara Online Dengan Kad Kredit


Membeli secara online memang senang dan mudah, jika ia tidak melebihi had kad kredit dan tidak berdepan dengan bil yang tidak mampu anda bayar di akhir bulan.  Di sini ada beberapa tip untuk elak masalah tersebut:

1.Gunakan satu kad kredit

Anda elakkan menggunakan banyak kad kredit kerana ia mungkin akan anda hadapi kesukaran mengesan perbelanjaan secara online. Hanya satu kad kredit yang memberikan kadar faedah dan terma yang terbaik.

2.Mulakan kad kredit yang kadar rendah

Mudah? pasti terkejut hanya beberapa ramai yang tak endah hal ini! ada yang mempunyai lebih dari satu kad, tetapi anda perlu sentiasa memilih membeli dengan kad kredit kadar faedah terendah. Dengan ini jika gagal membayar bil-bil pada masanya, sekurang-kurangnya ia dapat mengurangkan kos faedah.

3.Cuba bayar belian secara online tempoh bebas faedah

Pilih bank yang tidak kenakan caj faedah dalam 20 ke 45 hari selepas buat pembelian dengan kad kredit.  Ini dikenali tempoh bebas faedah. Jika anda tidak membayar  dalam jumlah yang penuh akhir tempoh ini, mana-mana baki tertunggak dibawa ke bulan selepasnya dan faedah akan dikenakan atas jumlah yang anda berhutang.

0 comments:

Post a Comment