sponsor

Friday 12 July 2013

3.Tips membeli Desktop

Tips membeli Desktop
1.Pengenalan
Pembelian komputer rumah atau perniagaan boleh menjadi satu keputusan yang besar dan kadang-kadang mahal. Berikut adalah senarai cadangan yang berguna tentang apa yang harus mencari dan apa untuk bertanya apabila membeli sebuah komputer baru.
2.Komputer baru vs diubahsuai atau digunakan
Jika anda sedang mencari untuk menyelamatkan wang membeli komputer yang digunakan atau diubahsuai dapat menjimatkan wang yang banyak. Sebuah komputer diubahsuai adalah komputer yang telah dikembalikan kepada syarikat itu telah diperiksa sebagai baik tetapi tidak boleh dijual semula sebagai baru. Semua pengeluar komputer yang utama akan mempunyai bahagian diubahsuai menunjukkan semua produk yang ada mereka diperbaharui. Membeli salah satu daripada komputer ini bukan komputer baru boleh menjimatkan ratusan ringgit.
Selain diubahsuai komputer individu dan syarikat untuk pelbagai sebab juga akan menjual komputer digunakan mereka. Apabila membeli ini melihat keluar untuk yang berikut.
Mengesahkan ia tidak mempunyai kerosakan fizikal dengan memeriksa serta di dalam dan di luar kes itu.
Pastikan anda mendapat apa yang anda bayar. Pastikan komputer datang dengan mana-mana CDRom untuk sistem operasi atau program yang berjanji untuk dipasang.
Menyedari bahawa pengeluar komputer ramai yang tidak akan memindahkan jaminan komputer dari pengguna lama untuk anda.
3.Mac vs PC
Keputusan antara membeli Macintosh dan komputer PC disertai Microsoft Windows sentiasa menjadi perdebatan hangat.
4.Apa yang perlu dicari
Apabila membeli sebuah komputer ia adalah berkemungkinan bahawa anda akan mempunyai idea tentang apa yang anda boleh seperti di dalam komputer atau bagaimana anda ingin untuk menetapkan komputer. Berikut adalah satu senarai pelbagai komponen mungkin dijumpai dalam komputer dan cadangan dan tips apabila mempertimbangkan mana-mana komponen di bawah.
5.Alat cadangan secara ringkas
Kes kes atau casis sering diabaikan apabila membeli sebuah komputer baru. Berikut adalah beberapa perkara yang perlu difikirkan mengenai kes itu.
Adakah anda ingin desktop atau pc?
Mana yang sesuai di atas atau di bawah meja anda?
Adakah pemacu boleh diakses atau kedudukan yang cara anda mahu untuk diletakkan?
Adakah mana-mana yang menyokong piawaian papan induk, sebagai contoh, ATX motherboard standard? Ini adalah penting jika anda ingin menaik taraf komputer pada masa depan.
6.Kes halaman tips membeli.
CD media Kebanyakan komputer baru hari ini mempunyai cdrom boleh copy dimasukkan dalam komputer. Jika anda ingin membuat CD anda sendiri atau DVD pastikan komputer yang menyokongnya.
7.Standard tips membeli CD-ROM,CD-R atau tips membeli CD-RW
Tips membeli DVD
tips membeli Cakera Keras
Cakera keras akan menjadi tumpuan semua fail dan maklumat anda. Pastikan anda mendapatkan cakera keras yang akan mempunyai banyak ruang yang ada dan akan berjalan pada kelajuan yang tidak melambatkan komputer keseluruhan turun.
Tips membeli memori
Memori Memori adalah salah satu keputusan membeli yang lebih penting pada komputer. Memori lebih dalam komputer, lebih cekap komputer akan berjalan.
Tips membeli modem
Modem Bergantung kepada bagaimana anda merancang untuk menyambung ke Internet Modem mungkin tidak yang penting dalam keputusan membeli. Kebanyakan pengguna hari ini menggunakan Internet jalur lebar, yang tidak memerlukan modem. Walau bagaimanapun, jika ini tidak terdapat di kawasan anda memastikan komputer anda termasuk modem.
Tips membeli Kad rangkaian (LAN)
Rangkaian kad Hampir semua komputer hari ini mempunyai kad rangkaian atau rangkaian pilihan pada motherboard. Kad rangkaian adalah apa yang akan membolehkan anda untuk berkongsi fail antara komputer di rumah anda dan menyambung kepada sambungan internet jalur lebar.
tips membeli CPU / Prosesor
Pemproses komputer adalah dan akan sentiasa menjadi salah satu pertimbangan yang paling penting apabila membeli sebuah komputer. Hari ini, dengan CPU / Prosesor pelbagai pengeluar, ia mungkin lebih mengelirukan serta kos yang lebih cekap untuk melihat semua pilihan untuk pemproses komputer.
membeli tips Kad bunyi
Kad bunyi Hari ini, kad bunyi standard yang dimasukkan dengan komputer adalah mencukupi untuk hampir semua pengguna komputer. Walau bagaimanapun, jika anda merancang untuk melakukan bunyi menyunting atau mencampurkan memastikan untuk melihat kad bunyi keupayaan.

tips membeli Kad video (grafic card)
Kad video Untuk permainan komputer kad video telah menjadi salah satu faktor yang paling penting di sebalik memori dan pemproses. Jika anda merancang untuk permainan dengan komputer anda pastikan anda kad GPU video dan memori video memenuhi keperluan.
Jenama komputer
Tidak ada benda itu sebagai pengeluar komputer yang mempunyai sejarah yang sempurna dengan semua penggunanya. Oleh itu apabila ia datang untuk mencadangkan satu jenama dengan yang lain ia akan menjadi mustahil bagi kita untuk mengatakan yang lebih baik daripada yang lain. Sebaliknya kita akan mencadangkan bergantung di luar pertimbangan di bawah.
Penjelasan Pertimbangan
Semua pengeluar komputer akan memberi anda pilihan untuk membeli aksesori tambahan apabila membeli sebuah komputer baru.
Pastikan aksesori membeli anda, anda benar-benar perlu. Sebagai contoh, hampir semua komputer baru termasuk papan kekunci dan tetikus. Juga jika anda menaik taraf daripada komputer yang lebih lama kerana banyak perkakasan yang lama dan aksesorinya mungkin tidak serasi dan tidak sesuai dengan komputer yang baru.
Dokumentasi
Kebanyakan pengeluar hari ini mengurangkan jumlah dokumentasi termasuk dengan komputer mereka dan menggantikan dokumentasi yang untuk dokumentasi dalam talian. Pastikan dokumen yang didapati dalam talian kelihatan mencukupi dan bahawa perisian dan driver muat turun boleh didapati jika diperlukan.
Perkakasan
Seperti yang disebutkan di atas di atas apa yang perlu mencari bahagian, pastikan perkakasan dimasukkan dengan komputer anda memenuhi keperluan anda.
Software
Adakah perisian termasuk Microsoft Office atau Suite Corel? Pakej membolehkan anda mempunyai pemproses perkataan dan spreadsheet. Bagi kebanyakan pengguna ini harus menjadi pertimbangan yang penting.
Adakah ia versi penuh perisian atau perisian demo, percubaan, atau shareware? Banyak syarikat akan merangkumi program-program yang akan tamat selepas 30-90 hari dan memerlukan anda untuk membeli program penuh.
Meningkatkan keupayaan Walaupun pilihan ini tidak boleh dianggap pada mulanya apabila membeli sebuah komputer, ia adalah satu pertimbangan yang penting. Apabila membeli sebuah komputer memastikan perkakasan anda mungkin mahu untuk menaik taraf boleh dinaik taraf. Peningkatan biasa bagi kebanyakan pengguna hari ini termasuk: Memori, kad video, dan Kad Bunyi.
Jaminan Akhirnya, adakah pengeluar komputer menawarkan jaminan? Berapa lama jaminan? Adakah jaminan meliputi kedua-dua perkakasan dan isu-isu perisian?
Kami amat mengesyorkan bahawa komputer hanya akan dipertimbangkan jika ia mempunyai sekurang-kurangnya satu jaminan satu tahun. Banyak komputer murah hanya akan datang dengan jaminan 90 hari. Maksudnya jika sebahagiannya buruk, anda akan perlu membayar untuk bahagian serta perkhidmatan. Ini mungkin tidak menjadi isu untuk pengguna yang hanya perlu komputer yang murah dan bersedia untuk menggantikan bahagian-bahagian dan perkhidmatan komputer itu sendiri.
Penipuan
Malangnya, seperti apa-apa, ia adalah mungkin untuk ditipu atau untuk syarikat-syarikat komputer untuk penipuan anda. Berhati-hati untuk penipuan di bawah biasa.
Dapatkan apa yang anda bayar untuk - Pastikan anda mendapat apa yang anda bayar. Satu taktik biasa adalah untuk overclock pemproses, memori, atau komponen lain. Ini boleh dilakukan oleh sesiapa sahaja yang mempunyai pengetahuan komputer sedikit. Sebagai contoh, anda boleh membeli pemproses 733MHz tetapi sebaliknya mendapatkan 500MHz a.
Untuk menentukan kelajuan pemproses, membuka komputer dan melihat processor itu sendiri. Jangan melihat kelajuan processor melalui program perisian atau melalui BIOS sebagai nilai-nilai ini boleh diubah atau ditipu.
Perisian undang-undang - Apabila membeli sebuah komputer, pastikan ia adalah undang-undang yang dibeli dan CD atau cakera dan lain-lain yang CD-KEY dimasukkan. Ramai pengguna akhir atau syarikat-syarikat komputer kecil yang membina atau menjual komputer mungkin tidak memberikan anda dengan salinan undang-undang perisian, yang menyalahi undang-undang dan boleh meninggalkan anda dengan denda atau ketidakupayaan untuk mendapatkan maklumat terkini.

0 comments:

Post a Comment