sponsor

Friday 12 July 2013

4.Tips membeli Casis

Tips membeli Casis

Pengenalan

Membeli mana-mana komputer adalah satu pertimbangan yang penting bagi pengguna yang membeli komputer dari pembuat komputer kerana kebanyakan pengeluar tidak menawarkan jenis warna kes atau berbeza. Walau bagaimanapun, mereka Casing komputer mungkin mendapati ia penting untuk mempertimbangkan pertimbangan di bawah.

Pertimbangkan

Warna dan jenis Casis

Hari ini, terdapat pelbagai jenis warna kes komputer dan saiz kes untuk PC. Apabila melihat kes itu, pertimbangkan warna kes itu dan saiznya. Kebanyakan Casis datang sama ada hitam atau putih.

Lokasi dan saiz

Sebelum membeli mana-mana komputer anda harus berfikir di mana komputer akan diletakkan.

Adakah ia akan menjadi di atas meja anda atau lantai anda?
Adakah ia akan mempunyai ruang yang cukup di lokasi dengan memantau dan peralatan lain mungkin akan datang kepadanya?
Jika ia di dalam bilik tidur, ia akan menjadi tenang cukup jika dibiarkan ketika anda sedang tidur?

Meningkatkan ketersediaan
Adakah mana-mana yang mempunyai ruang yang mencukupi yang akan membolehkan anda untuk menambah pemacu cakera tambahan keras atau pemacu lain?
Adakah mana-mana yang mempunyai ketersediaan slot untuk kad pengembangan tambahan untuk diletakkan di dalam?
Adakah komputer mudah untuk bekerja di dalam atau ia perlu benar-benar dibuka untuk sampai ke bahagian-bahagian tertentu komputer?

Motherboard
Jika anda memasang komputer anda sendiri, pastikan bahawa faktor bentuk papan induk anda merancang untuk membeli akan dapat dimuatkan ke dalam mana-mana komputer. Standard faktor bentuk papan induk hari ini adalah ATX atau microATX.

Bekalan kuasa
Jika anda memasang komputer anda sendiri, pastikan bahawa kes komputer sama ada datang dengan bekalan kuasa atau menambah bekalan kuasa dan anda merancang untuk membeli akan dimuatkan ke dalam mana-mana komputer.

Selain itu, jika anda membina sebuah komputer permainan dengan kad video terkini dan maju pastikan bahawa bekalan kuasa yang cukup besar untuk menyokong kad video bersama-sama dengan semua perkakasan lain dalam komputer. Kad video sering akan mempunyai bekalan kuasa minimum dalam keperluan, dicadangkan sekurang-kurangnya 500W PSU.

Perkhidmatan
Banyak pengeluar kes mewujudkan kes mereka semata-mata untuk mengeluarkan komputer dan tidak boleh menjual kepada pengguna akhir. Jika anda sedang membina sebuah komputer dan dapat memerintahkan kes sedemikian, ia adalah berkemungkinan bahawa perkhidmatan atau sokongan boleh menjadi nipis atau tidak didapati serta jarak jauh. Mengambil kira apabila membeli mana-mana komputer.

0 comments:

Post a Comment