sponsor

Friday 12 July 2013

7.Tips membeli DVD

Tips membeli DVD

Pengenalan
Membeli pemacu DVD kadang-kadang boleh menjadi tugas yang mengelirukan. Di bawah ini kami telah menyenaraikan pertimbangan penting untuk melihat apabila mempertimbangkan untuk membeli pemacu DVD.
Teknologi
Sebelum mempertimbangkan membeli pemacu DVD. ia juga baik mempertimbangkan pilihan lain yang ada.
CD-R - CD-R, atau Rakam CD, pemacu membolehkan anda untuk melakukan apa sahaja yang standard CD-ROM mampu lakukan, tetapi pada masa yang sama membolehkan anda untuk membuat CD anda sendiri untuk sandaran. Satu penyelesaian yang baik untuk sesiapa sahaja yang memerlukan sebuah CD-ROM dan penyelesaian sandaran.
CD-RW - Seperti pemacu CD-R, CD-RW, atau CD Baca / Tulis, memandu membolehkan anda untuk melakukan apa sahaja yang standard CD-ROM mampu serta membaca dan menulis kepada CD-RW cakera ribu kali bukan sekali seperti pemacu CD-RW. Walaupun sedikit lebih mahal, ini adalah satu lagi penyelesaian yang baik untuk sandaran.
DVD - DVD, atau Digital Serba Guna (video) Cakera, membolehkan komputer bukan sahaja untuk melakukan apa sahaja yang standard CD-ROM drive mampu lakukan, tetapi pada masa yang sama mampu membaca Cakera DVD dan filem DVD. Bagi pengguna yang merancang untuk bermain permainan atau menonton filem-filem pada komputer mereka, ini adalah tambahan yang sangat baik.
Mengapa DVD?
Cakera DVD, seperti teknologi lain, boleh menjadi mengelirukan dan kadang-kadang dianggap sebagai balasan tidak penting. Berikut adalah beberapa pandangan mengapa pemancu DVD mungkin penting serta pertimbangan yang berbeza untuk melihat apabila membeli pemacu DVD.
Mengapa DVD? DVD dianggap sebagai hanya penyelesaian bagi pengguna untuk menonton filem-filem pada komputer peribadi mereka. Walaupun bagi ramai individu ini mungkin cukup, ia adalah penting untuk juga melihat faktor yang DVD kini sedang digunakan dalam permainan atau DVD data, seperti ensiklopedia. DVD menghalang pengguna daripada keperluan untuk beralih antara CD yang berbeza dan bukannya meletakkan semua data pada satu DVD.
decoding
Software vs Perkakasan Bagi maksud menonton filem DVD pada komputer, anda perlu mengambil kira kedua-dua di bawah kemungkinan untuk penyahkodan filem DVD.
Perkakasan - perkakasan penyahkodan memerlukan kad tambahan, yang dikenali sebagai kad MPEG, dipasang ke dalam komputer. Kad ini membolehkan untuk filem yang kebanyakannya akan dinyahkod dengan kad dan tidak perisian atau CPU. Ini bermakna perkara-perkara lain yang boleh dilakukan seperti yang anda menonton filem ini. Walau bagaimanapun, ini adalah penyelesaian yang lebih mahal ayat perisian, dan memerlukan sumber sistem tambahan (IRQ / DMA).
Di samping itu, kad MPEG juga akan memberikan pengguna keupayaan menghubungkan video luar untuk komputer, membolehkan komputer untuk berfungsi sebagai pemain DVD untuk sistem hiburan rumah anda.
Software - Software penyahkodan memerlukan program perisian dan CPU yang akan digunakan untuk mengendalikan penyahkodan filem DVD. Penyelesaian ini adalah penyelesaian yang lebih murah tetapi memerlukan akses lengkap untuk komputer, dan dalam beberapa kes pengguna dengan pemproses lebih rendah daripada 200MHz pada komputer IBM notis video berkualiti rendah.
Pertimbangan lain
Beberapa pertimbangan lain yang penting untuk melihat apabila membeli sebuah komputer DVD drive termasuk:
Tambahan - Sesetengah mengeluarkan pemacu DVD akan termasuk tambahan seperti sebuah filem DVD atau filem, kabel, berurusan dengan kedai-kedai filem DVD ...
Jaminan Berapa lama jaminan dan apa yang ia lindungi.
Kadar harga
Apabila melihat untuk membeli komputer dengan pemacu DVD atau pendirian sahaja pemacu DVD, ia adalah penting untuk mengambil kira bahawa pemacu DVD akan menjadi lebih mahal daripada standard berdiri sendiri memandu. Harga sebuah DVD mungkin berbeza-beza bergantung kepada kelajuan, termasuk perisian dan perkakasan, atau antara muka itu.

0 comments:

Post a Comment