sponsor

Friday 12 July 2013

8.tips membeli panel Flat

tips membeli panel Flat

Pengenalan
Panel Flat adalah satu teknologi yang agak baru jika dibandingkan dengan teknologi monitor CRT atau standard dan kini boleh didapati untuk komputer meja. Dengan teknologi baru datang pertimbangan baru yang penting untuk melihat apabila membeli penyelesaian panel rata.
Teknologi
Sebelum melihat apa konfigurasi anda perlu melihat apabila membeli Panel Flat komputer, ia adalah penting untuk mengetahui jika anda mahu CRT atau Panel Flat dan monitor LCD.
CRT Hari ini, salah satu teknologi yang paling biasa digunakan untuk monitor komputer. CRT, atau katod Ray Tube, adalah satu teknologi yang sama seperti apa yang anda akan dapati di kebanyakan TV. Monitor CRT adalah penyelesaian yang berpatutan tetapi besar dan sangat berat.
LCD atau Paparan Kristal Cecair, monitor adalah sama dengan apa yang terdapat pada komputer mudah alih. LCD memantau keseluruhan memaparkan lebih tajam imej, adalah ruang lebih ringan dan lebih cekap, namun mereka adalah lebih daripada satu penyelesaian yang mahal untuk memaparkan desktop.
Saiz
Saiz Dimensi Apabila melihat LCD dan paparan Panel Flat, salah satu sebab yang paling ketara dan besar untuk membeli Panel Flat adalah saiznya. Seperti yang anda akan lihat, paparan Panel Flat adalah kira-kira 1-2 inci dalam.
Saiz Skrin - Apabila melihat paparan Panel Flat, saiz skrin diukur berbeza daripada memantau standard. Monitor Standard diukur dari bahagian bawah kiri skrin untuk bahagian atas kanan skrin, plastik dan semua. Walau bagaimanapun, apabila mengukur LCD, kawasan dilihat sebenar diukur. Carta di bawah adalah perbandingan daripada saiz LCD dan perbandingan umum kepada CRT (standard monitor) paparan.
LCD CRT
13.5 " 15"
14.5 "- 15" 17 "
18 " 21"
Resolusi
Resolusi maksimum adalah jumlah piksel yang boleh dipaparkan secara melintang x menegak. Berhati-hati apabila membeli monitor di mana-mana saiz yang mengiklankan saiz resolusi yang besar, seperti 1,600 x 1,200 untuk "monitor 15.

Sesetengah pengeluar monitor boleh membenarkan untuk resolusi yang tinggi pada kos yang tinggi tetapi pengguna tidak akan menggunakan apa-apa resolusi. Sebagai monitor meningkat dalam saiz, imej yang dipaparkan akan berkurangan; di bawah adalah senarai had resolusi digunakan oleh saiz monitor.
15 " 800 x 600 atau 1024 x 768
17 " 1,280x 1,024
19 " 1280 x 1024
21 " 1,600 x 1,200
Pertimbangan lain
Kadar Refresh Apabila membeli Panel Flat atau LCD, kadar menyegarkan tidak penting.
Memaparkan sudut Dengan LCD, anda akan mendapati bahawa ia adalah amat sukar dan kadang-kadang mustahil untuk melihat dari mana-mana sudut lain selain lurus ke atas. Jika anda merancang untuk menggunakan paparan untuk filem DVD di mana orang lain boleh melihat skrin yang sama, anda mungkin mahu mempertimbangkan CRT bukannya paparan Panel Flat.
Latar Tidak seperti CRT yang baik, LCD Panel Flat adalah backlit dan cahaya yang lalu walaupun penapis polarisasi dan lapisan lain sebelum muncul dari paparan kemestian. Ini adalah mengapa kebanyakan LCD tidak begitu cerah seperti CRT.
Flat A memaparkan panel rata, tidak seperti mana-mana CRT, benar-benar rata. Sesetengah pengeluar boleh mengiklankan CRT sebagai paparan yang rata, tetapi mereka akan sentiasa mempunyai beberapa kelengkungan.
Kawalan Apabila membeli Panel Flat atau LCD anda mungkin mendapati bahawa tidak ada kawalan yang banyak untuk menyesuaikan paparan. Ini adalah perkara biasa untuk mengharapkan sangat sedikit dan kadang-kadang satu atau dua butang yang digunakan untuk menyesuaikan paparan.
Kadar harga
Apabila membeli panel rata atau LCD anda boleh mengharapkan untuk membayar lebih daripada Monitor (CRT) kerana ini adalah satu teknologi baru dan lebih baik.

0 comments:

Post a Comment